Malvinnak külön története van. Volt egyszer egy fiú, aki nagyon szerette a trabantokat. 🙂 Annyira, hogy van is neki egy igazi kék trabantja, akit Malvinnak hívnak. Az első játék-Malvin neki készült ajándékba. Készítés közben már a kisfiam is „lecsapott rá”. Olyan nagy sikere lett, hogy úgy gondoltuk megosztjuk másokkal is az elkészítés módját.
Szükséges anyagok:
- kék pamutvászon a Trabant testéhez
- vlies, fehér vászon, vagy vetex, a megerősítéshez
- fekete filc a szemekhez , az emblémához és a kerékhez
- fekete hímzőfonal, fehér hímzőfonal,
- 4 db gomb,
- sárga, világoskék, narancs filc a lámpákhoz.
- szürke vászon a lökhárítóhoz, dísztárcsához, hűtőrácshoz,
- tömőanyag
Szükséges eszközök:
- hímzőtű,
- babavarrótű,
- kötőtű, vagy hurkapálca a töméshez
- varrógép
A szabásmintát meg tudod vásárolni a webáruházban: ITT
Az anyagok kiválasztása után a szabásminta segítségével rajzoljuk fel a trabant körvonalát az anyagra. Még ne vágjuk körbe!
Megkönnyítette a munkát, hogy a végleges formát egyenes öltéssel végigvarrtam. Erre hagytam rá a 7 mm-es varrásráhagyást, amit cikk-cakkal varrtam körbe. Ez a varrás vonalvezetőként használható a későbbi illesztéseknél!A rátétminta elkészítése egyszerűbb, ha van anyag, ahol dolgozni tudunk. Kényelmesebb így az applikálás. A pamutvásznat érdemes megerősíteni. Két megoldás is lehetséges. Az egyik, ha vetexet vasalunk a kiválasztott pamutvászonra. Az anyag így nem nyúlik, jobban tartja a végleges formát és a varrás is sokkal egyszerűbb lesz. A másik megoldás, hogy vékony felvasalható vliest használunk, ami kap még eyg fehér vászon hátlapot. (A képeken látható darab ez utóbbi megoldással készült) Előnye, hogy tartósabb lett a forma, hátránya viszont, hogy a varrógép nehezebben bírta a több réteg találkozását. Aki táskavarrásban jártas, annak ez a megoldás nem jelent gondot!Megkönnyítette a munkát, hogy a végleges formát egyenes öltéssel végigvarrtam. Erre hagytam rá a 7 mm-es varrásráhagyást, amit cikk-cakkal varrtam körbe. Ez a varrás vonalvezetőként használható a későbbi illesztéseknél!
A szabásminta alapján készítsük el a trabant motorháztetejét, szélvédőjét, és a csomagtartóját.
A szabásmintában megjelölt pontokon vágjuk ki varrásráhagyást.
Varrás közben a sarkokban, csücskökben a felesleges anyag megnehezíti a kifordítást, illetve nem lesz olyan szép. Az összevarrást is megkönnyíti, ha a kivágott részeket illeszd össze:
Ezeket az elemeket varrd össze:
Készítsük el a trabant oldalát is. Először a rátétmintát (az ablakokat, ajtókilincset) majd utána vágjuk ki a varrásráhagyást a megjelölt részeken.
Ha készen vagyunk az olalakkal is, akkor az egyik oldalát varrjuk hozzá a tetejéhez. Illesszük egymáshoz az összetartozó részeket és gombostűzzük össze őket. A varrógéppel haladjunk a megjelölt varrásvonalon. Az illesztéseknél –behajtásoknál, csücsköknél állítsuk a gépet nagyon sűrű öltésre, hogy később nehogy megbomoljon a varrás. Egy –egy szakasz végénél, hagyjuk alsó állásban a varrógép tűjét, így könnyebb fordítani a darabokat és pontosabban tudjuk folytatni a varrást.
Varrjuk rá a másik oldalt is. Ehhez hasonló képet kell kapjunk:
Kifordítva:
A képen látható trabinak még hiányzik az alja, ezért kitömve sincs:
Készítsük el az alját is. Hogy tartósabb legyen az alváz, a szürke anyagra rávasaltam a vékony ragasztós vliest, és fehér vászonnal fedtem be. A három réteget cikk-cakkal körbe varrtam és tűzéssel díszítettem, erősítettem meg.
Kifordítottam a trabant felső részét és gombostűvel rögzítettem az alját is. Összevarrtam. Az egyik oldalán (a két kerék között) hagytam meg a kifordító-nyílást.
Kifordítás után töltőanyaggal (vlies, baba-töltelék) kitömtem. A kifordító-nyílást még nem varrtam össze! Első ránézésre nagyon kerekded lesz a trabant. Ahhoz, hogy egy kicsit visszanyerjük a kocka-formáját néhány helyen össze kell húzni cérnával. Egy baba-varrótű segítségével a szélvédő tövében apró öltésekkel leöltöttem az alváz irányába és vissza. Ezzel a szélvédőt visszahúztam a helyére.
Az első öltés után a motorháztetőnek kezd formája lenni. 🙂
Ugyanígy húzzuk össze a hátoldalán is, és keresztbe az ajtók vonalában is. Az öltéseket a kifordító nyíláson belül kezdtem, így a görcsök a trabi belsejében maradtak. Amikor megigazítottuk a tömítést és tetszik a végeredmény is, a kifordító-nyílást összevarrjuk.
A következő rövid kis videón bemutatom, ahogy egy kész Malvint, hogyan igazítok formára babavarrótű segítségével:
VIDEÓ
Végül a kerekeket is a helyére illesztjük. Ezt is babavarrótű segítségével varrjuk fel.
Tipp: Ha forgatható kerekeket szeretnénk, akkor két réteg filcet kell kivágnunk. A két réteg közé pedig egy gombot helyezünk. A három réteget egyszerre öltjük át a trabant testére. Ehhez, némi gyakorlat szükséges. A gomb segítségével a külső kerék forogni tud!
A szabásmintát meg tudod vásárolni a webáruházban: ITT
Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról iratkozz fel a Hírlevelemre!