Meghívást kaptam egy nagyon kedves volt kolléganőm munkahelyi búcsúztatójára. Úgy éreztem mindenképpen valami saját alkotást illik ajándékba vinnem. A havi terveim közt ugyan nem szerepelt a táska elkészítse, de egy kis ötletelés után arra a következtetésre jutottam, hogy a májusi virág mintás anyagok maradékait felhasználva “gyorsan” megvarrok neki egy kis női táskát. A kézi varrással együtt közel 4 óra alatt készültem el vele.  Azért a táskát választottam, mert a nőknek táskából sosem elég. 🙂 A lakását nem ismerem így nem mertem lakásdekorációs darabot készíteni neki. De ez a kis táska egy kedves darab lett, és remélem sokszor  lesz alkalma használni. 

Szükséges anyagok:

  • rózsamintás pamutvászon darabok
  • 55 x 45 cm kesztyűbélés
  • 55 x 45 cm táskamerevítő közbélés
  • 55 x 55 cm rózsaszín pöttyös pamutvászon belső résznek, belső zsebnek
  • 55 x 55 cm vasalható közbélés  belső résznek,  belső zsebnek
  • 50 cm-es cipzár
  • 15 cm-es cipzár belső zsebnek
  • fém táskamerevítő keret 25 x 7 cm Megvásárolható a Fabtextilnél

A bélést és a varrható táskamerevítő közbélést ragasztósprayvel ragaszd össze, hogy nem mozduljon el a két réteg egymáson.

Rajzold fel a  táska alapját: 50 x 40 cm-es téglalapra lesz szükséged. (a szükséges anyagoknál megadott méret szándékosan nagyobb kicsit, mert a kész előlapot utólag kell méretre vágni!) A hosszabb oldalát (50 cm) oszd három részre: 20 cm +10 cm+20 cm A középső résznél majd a kész előlapból ki kell vágni egy 5,5 cm x 10 cm-es részt.

IMG_0029_resize

A vonalak berajzolása abban is segít, hogy könnyebben meg tudd tervezni a táska mintáját.A 40 cm lesz a táska szélessége. Az egyik oldalon a tetejétől számított 20 cm-es rész lesz a táska egyik oldala (40 x 20 c) Ide kezd el építeni quilt-as-you-go technikával a darabokat. A technikáról részletesebben még itt olvashatsz: Vendégeket várunk? papucsot nekik!

Helyezz középre egy virágmintás négyzetet. A mérete a mintától függ. 🙂  Legyen kb 5-6 cm-es. (Ha túl nagy akkor nagyon hangsúlyos lesz!

IMG_0030_resize

Vágj le egy akkora csíkot, aminek a hossza megegyezik a négyzet magasságával.

IMG_0031_resize

Fordítsd színükkel egymásra a darabokat és tűzd le gombostűvel.

IMG_0032_resize

Varrd végig a szélén varrógéppel, úgy, hogy a varrással rögzítsd a béléhez és a hátlaphoz (táskamerevítő) is a darabot. A kunyhó minta szerint kezd el körbe-körbe építeni a  mintát.

IMG_0033_resize

IMG_0034_resize

IMG_0035_resize

A hosszabb darabokat összevarrhatod 2-3 kicsiből is:

IMG_0036_resize

IMG_0037_resize

IMG_0038_resize

Addig varrd fel a csíkokat, amíg az előle berajzolt vonalakat nem fedik.

IMG_0039_resize

Késztísd el a másik oldalon is a mintát.

IMG_0041_resize

Középre érdemes egy-két hosszabb csíkot felvarrni. Én két csíkot varrtam és a találkozásnál az egyiket szépen visszahajtottam és kívülről varrtam le.

IMG_0042_resize

IMG_0044_resize

Ha készen van a teljes előlap, akkor vágd körbe a megjelölt vonalak mentén.

IMG_0046_resize

A széleker érdemes a szélétől 2-3 milliméterre rögzíteni.

IMG_0047_resize

Ha szeretnéd még külön díszítheted tűzéssel, de ez nem feltétlenül szükséges, hiszen a 3 réteg menet közben tűzve is lett. 🙂

IMG_0048_resize

Varrd össze a táska két oldalát (20 cm)

IMG_0049_resize

Majd hajtsd be a sarkait és varrd össze itt is.

IMG_0050_resize

Készíts el a táska belső részének az alapját is. Ehhez a rózsaszín pöttyös pamutvásznat erősítsd meg vasalható táskamerevítő közbéléssel és vágd ki belőle a 40 x 50 cm-es alapot. Vágd ki a középső résznél a sarkait is.

Készíts rejtett cipzárt a belső zsebhez. 15 cm-es cipzár kényelmesen elfér a táska belsejében. A 15 cm-es cipzárhoz és a táska méretéhet érdemes egy kb 20 széles és 26 cm hosszú darabot kivágnod. 

IMG_0052_resize

A cipzár kényelmesen férjen el a kivágott darabon. Érdemes mindkét oldalon 2,5 cm-el nagyobb anyagot kivágnod.

A belső zsebnek kivágott darabot, színével fordítsd rá a táska belső részére. A felső vonaltól kb. 3 cm-el lejjebb tedd az anyagot a rövidebb oldalával (itt 20 cm) Jelöld be a cipzár helyét egy vonallal. Bővítsd ki a  vonalat 0,7 cm-es kerettel. Arra vigyázz, hogy a keret ne legyen nagyobb, mint a cipzár szélessége (vagyis 15 cm-es cipzár esetében ne legyen 15 cm-nél szélesebb!)  Varrd össze a két anyagot a keret mentén, majd az előre bejelölt vonalat vágd ki. A sarkokat óvatosan! 

IMG_0053_resize

Fordítsd át a zsebet a nyíláson keresztül és a belső oldalra és tűzd be a cipzárt.

IMG_0057_resize

A cipzárt varrd be cipzárvarró-talp segítségével és  a zsebet varrd össze. A belső cipzár bevarrásáról kicsit több képet találsz ennél a táskának az elkészítési útmutatójánál: Cikk-cakk mintás pakolós táska

A kész táskabelső felső részéből érdemes 1 cm-et levágni így kényelmesebben elfér a külső részben.

IMG_0058_resize

Varrd össze a két darabot.

IMG_0059_resize

Készíts  2 db 40 x  4,5 -5 cm-es szegőpántot és varrd rá a táska szájára. A pántok végeit szépen hajtsd be a felvarrás előtt, és hagyd szabadon, hogy a merevítőkeretet el tudd benne helyezni.IMG_0061_resize

a cipzár két végét takard el egy vászondarabbal (érdemes előtte a vásznat vetexel megerősíteni)

IMG_0062_resize

Tedd a helyére a fémkereteket és varrd be a szegőpánt végét. Kézzel varrd be a cipzárt.

IMG_0085_resize

IMG_0069_j_resize

IMG_0065_j_resize

IMG_0072_j_resize

IMG_0077_j_resize

IMG_0080_j_resize

IMG_0087_j_resize

A májusi Foltvarrás Szilvivel online magazinban további rózsamintás darabokat találsz. Ha szeretnéd  a segítségemmel megvarrni őket, akkor csatlakozz az előfizetők táborához!

A részleteket itt találod meg: Foltvarrás Szilvivel 2017. május 

Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.