A one-block-wonder technika nagyon megfogott. Számomra igazán döbbenetes, hogy egy-egy alapmintából milyen változatos mintázatú takarókat készítenek. Fel sem lehet ismerni a blokkokban az anyag eredeti mintáját, vagy ha mégis sikerül, az ember csak pislog, és  megdöbbenten mondogatja, hogy “Ezt nem gondoltam volna!”  A technika sajátossága, hogy egyféle anyaggal dolgozunk. Az anyag mintázata, és a blokkok elrendezése adja az igen látványos és mozgalmas végső mintát. Eszembe jutott, hogy milyen jól mutatna a rózsás minták közt egy “rózsakert”, ami one-block-technikával készül. Próbáltam inspirációt keresni az Interneten, de nem találtam olyat, amilyet elképzeltem. Fejembe vettem, hogy nagy-mintás rózsás anyagot fogok vásárolni, és abból készítek egy-két darabot. Így utólag belegondolva, már nem értem miért ragaszkodtam a  rózsamintához. Elég lett volna, ha csak valamilyen rózsaszín mintás anyagot keresek, nem? 🙂 Végül az alábbi anyagra esett a választásom:

oneblockrózsa_0131_

A rózsák  az anyag feldarabolása után már egészen másképpen néztek ki:

oneblockrózsa_0168_

oneblockrózsa_0169_

oneblockrózsa_0170_

Igen apró darabokat vágtam ki az anyagból, szándékosan, hogy  egy mintás párnahuzatot is el tudjak készíteni belőle, ne csak francia-ágytakarót. A magazin  olvasóim jobban szeretik, ha “gyorsan” elkészíthető darabokat mutatok nekik, amit belátható időn belül meg tudnak varrni, és  nem csak az UFO-k számát gyarapítják. Mint kiderült, a minimálisan megvásárolandó anyag (ami szükségese a technikához) 3 db párnahuzatra valót ad ki. Íme az egyik:

oneblockrózsa_0160_

oneblockrózsa_0161_

IMG_0600_resize

Annyira megtetszett a minta, hogy elhatároztam, készítek egy nagyobb darabot is. 🙂

A rendelkezésemre álló anyagot, már okosan szerettem volna felhasználni, ezért nagyobb háromszögeket vágtam ki (mert különben túl sok lett volna a leeső darab) . Azt elfelejtettem, hogy ezzel vétettem a one-block-wonder technika egyik alapszabálya ellen. Ugyanis az általam használt anyagnak majdnem homogén a  háttere, ami miatt a nagyobb háromszögek már jól elhatárolható mintákat hoztak létre és megszűnt a one-blok-wonder jellegzetes kavarodása. Az a fajta örvényszerű minta, amikor nem lehet eldönteni, hogy a blokkok hol kezdődnek hol végződnek. Ettől az “apró” hibától eltekintve, tetszik a  végeredmény, már csak azt sajnálom, hogy nem vásároltam még egyszer ennyi anyagot. 🙂 A középmintám jelenleg 1 x 1 méter. Szeretném kibővíteni egy 1,5 x 1,5 méterre, úgy hogy ne essen össze a minta. Már kitaláltam, hogyan keretezzem, csak még vennem kell anyagot hozzá… 🙂

IMG_0009_resize

IMG_0020_resize

IMG_0021_resize

IMG_0023_resize

IMG_0024_resize

IMG_0015_v_resize

 

IMG_0026_resize

IMG_0028_resize

A májusi Foltvarrás Szilvivel online magazinban további rózsamintás darabokat találsz. Ha szeretnéd  a segítségemmel megvarrni őket, akkor csatlakozz az előfizetők táborához!

A részleteket itt találod meg: Foltvarrás Szilvivel 2017. május 

one blonc borító

Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.