Malvin_11Malvinnak külön története van. Volt egyszer egy fiú, aki nagyon szerette a trabantokat. 🙂 Annyira, hogy van is neki egy igazi kék trabantja, akit Malvinnak hívnak. Az első játék-Malvin neki készült ajándékba. Készítés közben már a kisfiam is “lecsapott rá”. Olyan nagy sikere lett, hogy úgy gondoltuk megosztjuk másokkal is az elkészítés módját.

Szükséges anyagok:

  • kék pamutvászon a Trabant testéhez
  • vlies, fehér vászon, vagy vetex, a megerősítéshez
  • fekete filc a szemekhez , az emblémához és a kerékhez
  • fekete hímzőfonal, fehér hímzőfonal,
  • 4 db gomb,
  • sárga, világoskék, narancs filc a lámpákhoz.
  • szürke vászon a lökhárítóhoz, dísztárcsához, hűtőrácshoz,
  • tömőanyag

Szükséges eszközök:

  • hímzőtű,
  • babavarrótű,
  • kötőtű, vagy hurkapálca a töméshez
  • varrógép

A szabásmintát meg tudod vásárolni a webáruházban:  ITT

Malvin_16

 

Az anyagok kiválasztása után a szabásminta segítségével rajzoljuk fel a trabant körvonalát az anyagra. Még ne vágjuk körbe!

Malvin_0559
Megkönnyítette a munkát, hogy a végleges formát egyenes öltéssel végigvarrtam. Erre hagytam rá a 7 mm-es varrásráhagyást, amit cikk-cakkal varrtam körbe. Ez a varrás vonalvezetőként használható a későbbi illesztéseknél!A rátétminta elkészítése egyszerűbb, ha van anyag, ahol dolgozni tudunk. Kényelmesebb így az applikálás. A pamutvásznat érdemes megerősíteni. Két megoldás is lehetséges. Az egyik, ha vetexet vasalunk a kiválasztott pamutvászonra. Az anyag így nem nyúlik, jobban tartja a végleges formát és a varrás is sokkal egyszerűbb lesz. A másik megoldás, hogy vékony felvasalható vliest használunk, ami kap még eyg fehér vászon hátlapot. (A képeken látható darab ez utóbbi megoldással készült) Előnye, hogy tartósabb lett a forma, hátránya viszont, hogy a varrógép nehezebben bírta a több réteg találkozását. Aki táskavarrásban jártas, annak ez a megoldás nem jelent gondot!Megkönnyítette a munkát, hogy a végleges formát egyenes öltéssel végigvarrtam. Erre hagytam rá a 7 mm-es varrásráhagyást, amit cikk-cakkal varrtam körbe. Ez a varrás vonalvezetőként használható a későbbi illesztéseknél!

Malvin_18

A szabásminta alapján készítsük el a trabant motorháztetejét, szélvédőjét, és a csomagtartóját.

Malvin_02

 

Malvin_17

A szabásmintában megjelölt pontokon vágjuk ki  varrásráhagyást.

Malvin_01

 Varrás közben a sarkokban, csücskökben a felesleges anyag megnehezíti a kifordítást, illetve nem lesz olyan szép. Az összevarrást is megkönnyíti, ha a kivágott részeket illeszd össze:

Malvin_04

 Ezeket az elemeket varrd össze:

 

Malvin_03

Készítsük el a trabant oldalát is. Először a rátétmintát (az ablakokat, ajtókilincset) majd utána vágjuk ki a varrásráhagyást a megjelölt részeken.

Ha készen vagyunk az olalakkal is, akkor az egyik oldalát varrjuk hozzá a tetejéhez. Illesszük egymáshoz az összetartozó részeket és  gombostűzzük össze őket. A varrógéppel haladjunk a megjelölt varrásvonalon. Az illesztéseknél –behajtásoknál, csücsköknél állítsuk a gépet nagyon sűrű öltésre, hogy később nehogy megbomoljon a varrás. Egy –egy szakasz végénél, hagyjuk alsó állásban a varrógép tűjét, így könnyebb fordítani a darabokat és pontosabban tudjuk folytatni a varrást.

Varrjuk rá a másik oldalt is. Ehhez hasonló képet kell kapjunk:

Malvin_08

Kifordítva:

Malvin_07

 A képen látható trabinak még hiányzik az alja, ezért kitömve sincs:

Malvin_05

Készítsük el az alját is. Hogy tartósabb legyen az alváz, a szürke anyagra rávasaltam a vékony ragasztós vliest, és fehér vászonnal fedtem be. A három réteget cikk-cakkal körbe varrtam és tűzéssel díszítettem, erősítettem meg.

Malvin_06

Kifordítottam a trabant felső részét és gombostűvel rögzítettem az alját is. Összevarrtam. Az egyik oldalán (a két kerék között) hagytam meg a kifordító-nyílást.

Malvin_09

Kifordítás után töltőanyaggal (vlies, baba-töltelék) kitömtem. A kifordító-nyílást még nem varrtam össze! Első ránézésre nagyon kerekded lesz a trabant. Ahhoz, hogy egy kicsit visszanyerjük a kocka-formáját néhány helyen össze kell húzni cérnával. Egy baba-varrótű segítségével a szélvédő tövében apró öltésekkel leöltöttem az alváz irányába és vissza. Ezzel a szélvédőt visszahúztam a helyére. 

Malvin_10

 

Az első öltés után a motorháztetőnek kezd formája lenni. 🙂

Ugyanígy húzzuk össze a hátoldalán is, és keresztbe az ajtók vonalában is. Az öltéseket a kifordító nyíláson belül kezdtem, így a görcsök a trabi belsejében maradtak. Amikor megigazítottuk a tömítést és tetszik a végeredmény is, a kifordító-nyílást összevarrjuk.

A következő rövid kis videón bemutatom, ahogy egy kész Malvint, hogyan igazítok formára babavarrótű segítségével:

VIDEÓ

Végül a kerekeket is a helyére illesztjük. Ezt is babavarrótű segítségével varrjuk fel.

Malvin_13

Malvin_14

Malvin_15

Malvin_12

Tipp: Ha forgatható kerekeket szeretnénk, akkor két réteg filcet kell kivágnunk. A két réteg közé pedig egy gombot helyezünk. A három réteget egyszerre öltjük át a trabant testére. Ehhez, némi gyakorlat szükséges. A gomb segítségével a külső kerék forogni tud!

A szabásmintát meg tudod vásárolni a webáruházban:  ITT

Malvin_16

Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.

Ha szeretnéd megismerni az eddig megjelent magazinokat, akkor néz körül a webshopban. Az elmúlt egy évben megjelent online magazinokban 50 különböző szabásminta jelent meg, a táskáktól a takarókig: Foltvarrás Szilvivel online magazin: